Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Στα πλαίσια της Ελληνοτουρκικής φιλίας

Στην 3η και 4η Δημοτικού στο Springvale Primary School καθόμουν με την Μπεχίγια , ένα χαμογελαστό αλλά ντροπαλό κοριτσάκι από την Τουρκία. Ελάχιστα γνωρίζαμε - μάλλον τίποτα!- από όσα συνέβαιναν μεταξύ των δύο χωρών καταγωγής μας.
Όταν ήρθα στην  Ελλάδα άκουγα τα παιδιά να λένε ένα τραγούδι που πήγαινε κάπως έτσι :'' Στη Αγιά Σοφιά αγνάντια βλέπω δυο ευζωνάκια...'' . Μου πήρε κάποια χρόνια για να καταλάβω ότι ήταν ένα κακόγουστο προπαγανδιστικό τραγούδι , για καιρό νόμιζα ότι επρόκειτο για Ελληνόπουλα που ''καμάκωναν''* έξω από μια εκκλησία!
Πριν λίγες μέρες στην αγωνία μου να σώσω την παραπαίουσα χώρα μας πήγα κι αγόρασα ένα τι-σερτ από ελληνική φίρμα ρούχων. Στην ταμπέλα αναγραφόταν εκτός από τις οδηγίες πλύσης κι ένα ''Made in Turkey'' . Αχ, βρε Ταγίπ με το οικονομικό σου θαύμα!
Όταν ακούω Τουρκία... με πιάνει σιελόρροια! Για ευνόητους λόγους!
Μου αρέσει επίσης και πώς ηχεί η Τουρκική γλώσσα στα αυτιά μου! Με ξετρελαίνει!
Κι αυτό που πραγματικά με ξετρελαίνει είναι όλες αυτές οι πανέμορφες λέξεις που υπάρχουν στην ελληνική γλώσσα κι υιοθετήσαμε από την τουρκική. Τις λατρεύω και δεν χάνω ευκαιρία να τις χρησιμοποιώ! Παραθέτω μερικές :
Μελτέμι (από τις αγαπημένες μου!)
Γλέντι
Κέφι
Χατίρι
Ζαρζαβατικά
Μποστάνι
Ντιπ για ντιπ
Μερεμέτι
Γιαλαντζί
Κουβαρντάς
Σοκάκι
Τεφτέρι
Χουνέρι
Τσίφτης
ακόμα κι η λέξη μπαμπάς είναι τούρκικη! Και πόσες άλλες!

*Έχω την εξής απορία: Ο όρος ''καμάκι'' ισχύει ακόμη;

4 σχόλια:

  1. Μάλιστα Crispy ισχύει και χρησημοποιείται πάρα πολύ!
    Τελευταία μέρα ιστορίας που λες, τσακώθηκα με την καθηγήτριά μου γιατί όχι μόνο έβριζε όλο τον τούρκικο λαό και τους κατηγορούσε ακόμα και για την κρίση στη χώρα μας(!), αλλά και είχε την απαίτηση να πιστεύουμε το ίδιο με εκείνη. Μετά όμως κάποιος (αυτή μπορούμε να υποθέσουμε πως είμαι εγώ, γιατί οι υπόλοιποι είχαν εν μέρει ασπαστεί τις ρατσιστικές αντιλήψεις της) την έβαλε στη θέση της.
    Και με τους αλβανούς υπάρχει τεράστιος ρατσισμός, σαν τους Τούρκους ένα πράγμα, και μου τη δίνει αφάνταστα. Ένας φίλος μου είναι από την Αλβανία και είναι από τα καλύτερα παιδιά που έτυχε να γνωρίσω, ever. Πολύ καλύτερο από τους -και καλά- ανώτερης τάξης γαλαζοαίματους, εμάς τους Έλληνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. λεμπετίνα και να φανταστείς ότι η καθηγήτριά σου θα έπρεπε να διωχθεί για διασπορά μίσους και ρατσισμού, σύμφωνα με τη νομοθεσία ελληνική και ευρωπαϊκή!

    Αντιθέτως όμως έχουν διωχθεί με απίστευτα κατηγορητήρια άτομα που προσπάθησαν να φέρουν κοντά τους δυο λαούς και τους μετανάστες, και φυσικά αλίμονο αν εκφράσει κανένας καθηγητής/τρια τίποτε διαφορετικό για το Μακεδονικό, μαύρο φίδι θα τον φάει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στις λέξεις υπάρχει και το ντογρού που σημαίνει το ευθύ το ίσιο σαν αυτό που θαρραλέα διατυπώνεις με την ανάρτηση σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. vipera θα είχε ενδιαφέρον αν έκανες μια ανάρτηση πάνω στο συμβάν. Φυσικά όχι τώρα που έχεις εξετάσεις αλλά μετά. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πώς έφτασε η καθηγήτρια σου στο συμπέρασμα -με τι λογικά επιχειρήματα;- στο γεγονός ότι οι Τούρκοι φταίνε για την κρίση που έχει εμσκήψει στη ''λιλιπούτεια πλην τίμια'' χώρα μας! Τι άλλο θα ακούσω!!!




    blackened θυμήθηκα τι έγινε με το βιβλιο της κας. Ρεπούση - κι όλα αυτά για μία φράση!- και με μια διευθύντρια δημοτικού σχολείου εδώ στην Αθήνα , την κα .Πρωτονοτάριου , στην οποία έκαναν και μήνυση επειδή τόλμησε να εισάγει καινά δαιμόνια σ'ένα σχολείο που είχε πολλούς μαθητές αλλοδαπούς.



    navarino-s ευχαριστώ! Με προειδοποίησε ο Π ότι η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν θα άρεσε ...αλλά τι να κάνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή